עמוד שאלות ותשובות בתחום האופטיקה

עמוד שאלות ותשובות - ליאור אופטיקה

אצלנו בליאור אופטיקה, תוכלו למצוא מבחר רחב של מותגי משקפיים – ראייה ושמש, בהתאמה לכל תקציב וכמו כן, תמצאו אצלנו שלל סוגים של עדשות מגע – יומיות, חודשיות ודו שבועיות, ממגוון מותגים מובילים.

אנו מציעים את כל סוגי בדיקות הראייה להתאמת משקפי ראייה ועדשות מגע וכמו כן, גם מבצעים בדיקות ראייה לרישיון נהיגה. בנוסף, אנו מציעים גם שירות תיקון משקפיים – מהיר ויעיל למגוון מסגרות של משקפי ראייה ושמש.

בכל קטגורית מוצרים, תמצאו מבחר גדול של אפשרויות בחירה וכל לקוח יכול למצוא את המוצר המתאים לו ולכיסו.

בימי שגרה (להבדיל ממועדי ישראל ומימי סגר קורונה וכד') החנות עובדת בימים ראשון עד חמישי בשעות 9:00-19:00 וביום שישי, בשעות: 9:00-14:00.

ליאור אופטיקה היא חנות ותיקה הממוקמת בנקודה מרכזית בעיר תל אביב, רח' אבן גבירול 92, אשר המתמחה בהתאמת ומכירת מוצרים מתחום האופטיקה (משקפי ראייה ומוצרים נלווים אליהם, משקפי שמש, עדשות מגע ועוד).  ביקור אצלנו, יחשוף בפניכם חוויית קנייה נעימה במיוחד, מקצועית ומשתלמת. ניתן לבצע את כל בדיקות הראייה המתקדמות ולבחור מתוך מגוון ענק של מוצרים מן המותגים המובילים בעולם האופטיקה.

לאחר גיל מסוים, בו אנו כבר אנשים בוגרים, סביר כי נגיע לבדיקת ראייה ראשונה בשלב של הכשרת הנהיגה, לפני קבלת רישיון, שכן משרד התחבורה מחייב אותנו לעבור בדיקת תקינות ראייה לפני שאנו עוברים מבחן תיאורטי ומעשי וזוכים ברישיון נהיגה על רכב מנועי. אם נמצאנו בבדיקה זו, עם לקות ראייה כדוגמת קוצר ראייה, נאלץ להרכיב אמצעי עזר לשיפור הראייה – משקפיים או עדשות מגע. במקרים אחרים, בהם לא הגענו לבדיקה במסגרת לימודי נהיגה, ככל הנראה נגיע לבדיקת ראייה רק במידה ונרגיש פגיעה באיכות הראייה, אשר יכולה להתבטא בטשטוש ראייה, קושי להתמקד בפרטים (למשל לזהות פרצופים) וכאבי ראש.
הסוגים השכיחים של בדיקות ראייה הם:
בדיקת ראייה לקביעת מרשם המשקפיים (רפרקציה), בדיקות ראייה לקרוב,בדיקת ראייה מטושטשת (בדיקת אסטיגמציה), בדיקת ראייה תקופתית לאנשים המרכיבים עדשות מגע, בדיקת תפקוד שרירי העין ובדיקות שדה ראייה.
חשוב לגשת באופן קבוע לבדיקה תקופתית ולעקוב אחר הוראות והמלצות הגורם המוסמך (רופא, אופטימיטריסט וכו').

דברים שאנו צריכים לבדוק עם עצמנו לפני שניגשים לבדיקת ראייה:

  1. האם אתם רואים מטושטש מרחוק?
    שמתם לב שאתם כבר לא מצליחים לזהות פרצופים של אנשים שעומדים בחצי מרחק ממכם? האם אתם מצליחים לזהות דמויות מוכרות מחייכם, שהולכות במרחק די קצר ממכם (לא נמצאים בטווח אפס ממכם) ?
  2. האם אתם מרגישים סחרחורות לעיתים לא נדירות?
    בין אם אתם גולשים בסמארטפון שלכם, בין אם הולכים ברחוב ובין אם צופים בסרט, האם אתם חשים בתחושות ערפול שבאות והולכות לעיתים די תכופות (על אף שידוע לכם שמצבכם הבריאותי הוא תקין) ?
  3. האם קריאה ממושכת הופכת קשה עבורכם ועושה לכם כאבי ראש?
    האם קריאה של פחות משעה ברצף, עושה לכם כאבי עיניים או ראש, עד כדי חוסר יכולת להתרכז בטקסט?
  4. האם אתם מסתנוורים בקלות? האם אורות אורות שלתאורת רחוב מזדמנת או רכב חולף, מסנוורת אתכם ברמה שלא הכרתם בעבר?
  5. האם אתם מתקשים לקרוא שילוט ברחוב? האם אתם מצליחים לזהות את הכתוב בתמרורים ושלטי ההכוונה בדרך על הכביש ביום יום? האם אתם מצליחים לקרוא את הכתוב בשלטי החוצות?

אם זיהיתם את עצמכם בלפחות שניים מהתרחישים הנ"ל, בסבירות גבוהה שהינכם זקוקים לבדיקת ראייה מקצועית אצל רופא עיניים או אופטימיטריסט.

אין הגבלה מעשית על הגיל שבו ניתן להתחיל שימוש בעדשות מגע, אבל יהיה מורכב מדי לתת לילד רך בשנים, להשתמש במוצר זה במקום שירכיב משקפיים, שכן צריכה להיות משמעת מסוימת והבנת החשיבות בשמירה על סטריליות במגע עם המוצר. על כן, בד"כ הרכבת עדשות מגע, אינה מקובלת לפני גילאי ה-13-14, אך זה מאוד תלוי ילד / נער וגם תלוי החלטה של הוריו.

כמו במרבית התחומים בחיים, כך גם במקרה של הרכבת עדשות לתיקון הראייה, ההתחלה היא מעט קשה יותר, אך מתרגלים מהר מאוד וזה הופך למשהו קליל בשגרת יומנו. בכל מקרה, צריך לזכור שבכוחן של העדשות לחולל שיפור עצום באיכות חייהם של אלו מביניכם הסובלים מליקויי ראייה, אך מסיבות שונות, אינם רוצים להרכיב משקפיים (בעיקר מסיבות אסתטיות אך לא רק). למדריך המלא של ליאור אופטיקה להרכבת עדשות מגע.

בדרך כלל השימוש בעדשות לשיפור הראייה, הוא בטוח למדי ולא צריכות להופיע תופעות לוואי עם הרכבתן. אולם, יש מקרים בהם המשתמש אינו מטפל בעדשות בצורה אחראית, אינו מקפיד על הוראות היצרן ו/או האופטימטריסט שהתאים לו את העדשות ואינו שומר על תנאים סטירליים בסיסיים בטיפול בהן ואז אנו נתקלים בתופעות כדוגמת: אדמומיות, היווצרות הפרשות ואף התפתחות דלקות עיניים.
מסיבות אלו, חשוב מאוד לבצע התאמה ראשונית של עדשות המגע אצל בעל מקצוע מנוסה ולהרכיב אותן עפ"י ההוראות המפורשות.

אין אפשרות לקבוע בבהירות, אלו עדשות מגע הן האיכותיות ביותר והכי יתאימו לך ספציפית, שכן עדשות מגע, כמו משקפיים, דורשות ייעוץ מקצועי ובדיקת התאמה מקדימה לרכישה. על סמך ליקוי הראיה שיאובחן בבדיקה המקדימה, תותאם לכם העדשה המתאימה (עם צילנדר לשיפור מיקוד הראייה או בלי, לראייה לרחוק בלבד או גם לתיקון הראייה מקרוב וכד'), היכולה להשתייך למגוון מותגים שונים (לדוגמא: ג'ונסון&ג'ונסון, אלקון ועוד) ולתקופות שימוש שונות (עדשות יומיות, דו שבועיות, חודשיות ועוד).
לאחר הבדיקה אצל הגורם המקצועי (אופטימטריסט או רופא עיניים) והרכישה הראשונית, תתנסו בעצמכם בסוג מסוים, ממותג מסוים ותגלו האם הוא נוח לכם.
במידה וזה לא מרגיש לכם מספיק נוח (יובש בעיניים, ראייה לא מספיק חדה, עקצוץ ועוד), היוועצו פעם נוספת עם איש המקצוע בחנות ותרכשו סוג נוסף, עד שתגיעו לעדשות המתאימות ביותר עבורכם.

קרינת  UV היא חלק מאלומת האור אשר אינו נראה לעין האדם, אך היא בהחלט משפיעה על הראייה שלנו ועלולה להזיק לנו בחשיפה ממושכת.

המקור הראשי לחשיפה לקרינה זו, הוא קרני השמש (אם כי גם בתוך חללים סגורים אנו חשופים אליה כתוצאה מפליטת אור של טכנולוגיות שונות כדוגמת מסכי מחשב וטלוויזיה, אך אלו פולטות קרינה זו בכמות קטנה בהרבה) ועל כן חלה עלינו החובה להגן על בריאותנו באמצעות מיעוט החשיפה לקרינת ה-UV ומיגון עצמנו מפניה בזמן שאנחנו כן חשופים אליה.

להגנה על הגוף מפני קרינה זו, מתכסים בבדים החוסמים את חדירתה לעור או מתמרחים בקרם הגנה ייעודי, למזעור פגיעה אפשרית בתאי העור. אך מה לגבי העיניים שלנו? 

מחקרים הוכיחו כי  החשיפה לקרינת U.V מזיקה וגורמת ליצירת מחלות בעיניים, כמו: גידולים סרטניים ושפירים בלחמית העין ובעפעפיים,  ניוון רשתית, קטרקט ועוד.

על כן, חשוב מאוד לרכוש משקפי שמש איכותיים , עם עדשות בעלות הגנת U.V-400 המספקות הגנה מצוינת כנגד קרינה מזיקה בחוץ. 

גם למרכיבי משקפי ראייה יש מענה הולם עבור הסוגייה, בדמות משקפיים אופטיים בעלות עדשות עם מסנן קרינת U.V 400.

בדיקות ראייה -לאיתור ליקויים ומחלות עיניים שכיחות כדוגמת קטרקט וגלאוקומה,  ולמדידת המספר הנדרש לתיקון הראייה בטווח הקצר והרחוק,  מומלץ לבצע אצל אופטומטריסט או רופא עיניים אחת לשנה.

צילינדר בהתייחס לראייה, אינה מילה המתארת בעיה או ליקוי כלשהו, אלא למעשה את הפתרון לבעיה שקרויה “אסטיגמציה”.

אסטיגמציה היא מצב בו הקרנית (החלק השקוף בעין) אינו בעל צורת עיגול מושלם, אלא נוטה לצורה אובלית (בדומה לביצה) והמצב הזה של הקרנית, גורם להופעה של שני מוקדים ("פוקוסים") שאינם על רשתית העין ונוצר טשטוש בראייה.

על מנת לטפל בבעיה,מתאימים לכם עדשת צילנדר שהמאפיין הבולט שלה הוא שהיא אינה כדורית אלא  בעלת קימורים שמתקנים את העיוות הקיים בקרנית כל עוד מרכיבים את משקפי הראייה או עדשות המגע שנושאים בתוכם את העדשות האלו.

ישנן עדשות משקפיים בשם: "עדשות אופיס" (office= משרד מאנגלית) שהינן אופטימליות לאלה מכם שמרכיבים משקפיים ו"מבלים" שעות רבות מול מסכים – מחשבים וסלולר במסגרת העבודה או הפנאי.
משקפי אופיס, מעניקים מענה עבור 2 טווחי ראייה: טווח קצר (עבור עיון במסכים קרובים, למשל סמארטפון וטאבלטים) ובינוני (אנו נוהגים לשבת במרחק די קצר ממסכי המחשב) – עד 3 מטר.

מומלץ להשתמש במטלית מיקרופייבר עדינה ולהשקיע בניקוי יומי של אבק מעדשות המשקפיים.
לניקוי יותר יסודי, למשל של כתמי שומן וכד', אתם יכולים להשתמש בתכשירי ניקוי יעודיים לעדשות, אשר ביכולתם להסיר שומנים והפרשות עיניים, בקלות יחסית, מבלי להזיק לטיב העדשות והמסגרת.
הקפידו שלא להשתמש במים חמים, העלולים ליצור בועות בעדשות!

זיהומים ודלקות בעיניים אינם נדירים במיוחד בקרב מרכיבי עדשות מגע וברוב המקרים, ניתן היה למנוע את ההגעה למצבים כאלה לא נעימים, בעזרת מספר פעולות פשוטות שנוגעות לשימוש נכון לפי הוראות היצרן, שמירה על סטריליות הידיים שבמגע עם העדשות וניקוי שלנו למנוע על ידי וניקוי נכון שלהן לפני ההרכבה בתוך העיניים. אלה הם הכללים העיקריים בטיפול בעדשות מגע:
אין לגעת בעיניים בידיים לא שטופות. חובה עליכם לשטוף ידיים עם מים וסבון לפני הרכבה או הסרה של עדשות המגע.
אין להתרחץ במקורות מים (בריכה, ים, מקלחת וכד') היכולים לייבש את העדשות הרכות שלכם ולגרום לזיהום בעין.
אין לישון עם עדשות מגע שאינן מיועדות לכך (שהן מרבית העדשות).
במקרה של הרכבת עדשות מגע שאין יומיות (עדשות מגע חודשיות, עדשות דו שבועיות וכו'). יש לנקות את העדשות בגמר כל שימוש, באמצעות הנחת העדשות בתוך מחסנית הניקוי (באה לצד תמיסת הניקוי בתוך האריזה) שצריכה להיכנס לתוך בקבוקון עם התמיסה לניקוי עדשות מגע למשך זמן מה. אין להכניס את העדשות מחדש לעיניים, לפני ששהו בתוך התמיסה שמטרתה להסיר את הלכלוך והחלבונים שזיהמו את העדשות בזמן השימוש היומי. 

איך לבצע ניקוי משקפיים בצורה טובה ?

מומלץ שלא לצבור יותר מדי אבק ולכלוך (כמו למשל הפרשות טבעיות של העיניים) על גבי עדשות המשקפיים, כדי שהראייה שלכם תהיה צלולה ככל האפשר וכדי למנוע בלאי מואץ של המשקפיים. לכן, מומלץ להשתמש במטלית בד רך או מיקרופייבר ייעודית (למשל זו המגיעה במארז המשקפיים בעת הרכישה) ולשים מעט תרסיס לניקוי משקפיים המסיר שאריות שומנים מהעין ושאר לכלוך יומיומי עיקש.

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית, אך בכל מקרה דורשת התייעצות נוספת עם רופא עיניים. ניתן למעשה לחלק את התשובה ל-2: אם מדובר בטיפות הניתנות כחלק מטיפול תרופתי לבעיה כלשהי בעיניים (לדוגמא טיפות עיניים על בסיס סטרואידים או אנטיביוטיקה) אז אין לעשות שימוש מקביל. מנגד, אם מדובר על טיפות הרטבה (להקניית לחות חיצונית נוספת לעיניים), אזי שניתן להשתמש בטיפות (ללא חומר משמר בלבד!) במקביל לעדשות מגע.

 בדיקת העיניים הראשונה לילדים, נעשית במחלקת היולדות בבית חולים בו בחרתם ללדת. שם, בודקים את עיני הילדים באופן כללי ובודקים שאין פגמים וליקויים בפנים-העין. הבדיקה הבאה אמורה להיעשות בגיל חצי שנה, כשנהוג שאחות ה"טיפת חלב" תפנה לבדיקה.
לאחר מכן, יש הפסקה של שנתיים וחצי עד לבדיקה הבאה, שצריכה להתרחש שהילד כבר בן 3. הבדיקות הנ"ל הינן מאוד חשובות, שכן הן באות לאתר מצבים של ליקויי ראייה כדוגמת קוצר ראייה, פזילה ועין עצלה.

  • אתם מתעייפים מקריאה כעבור זמן קצר- קריאה ממושכת הפכה עבורכם בזמן האחרון, למשימה מאומצת הגורמת לעיניים שלכם לסבול כבר לאחר מספר משפטים ואף לגרום לכם לכאבי ראש.
  • אתם רואים מטושטש מרחוק- אינכם מצליחים כבר לזהות דמויות או אובייקטים העומדים במרחק מה מכם.
  • אתם מסתנוורים בקלות רבה יותר מבעבר – אתם קולטים שפנסי הרחוב, תאורת מסכים וזרקורי המכוניות, מסנוורים אתכם הרבה יותר ממה שזכור לכם ואף גורמים לכם לטשטוש קצר.
  • אתם מרגישים לעיתים סחרחורות- אתם גולשים באינטרנט במחשב או בנייד, רואים טלוויזיה או סתם הולכים ברחוב ולפתע תוקפת אתכם סחרחורת מטרידה, על אף שאתם יודעים שאינכם עייפים ומצבכם הרפואי הכללי תקין.
  • עבודה מול מחשב גורמת לכם לתחושות של כאב ראש ועייפות מוגברת- תאורת המסך הופכת מסנוורת וחווית הצפייה בו, הולכת ונהיית מתישה.
  • הנהיגה נעשית יותר מתישה ומלחיצה – שלטי חוצות ודרכים במרחק, הופכים לפחות ברורים, עד בלתי קריאים, מה שפוגם בחווית הנהיגה שלכם וגורם לכם להיות יותר חסרי ביטחון בכביש.

במידה ואתם מזדהים עם משהו מהסעיפים הנ"ל, עשו לעצמכם טובה ומהרו לבצע בדיקת ראייה אצל אופטימיטריסט מומחה או רופא עיניים מוסמך!

בדיקה והתאמת משקפי קריאה (או עדשות מגע) או ראייה  קריאה, ישפרו לכם את איכות החיים ויחזירו אתכם למסלול השגרה!

אחת מההמצאות הגדולות של ענף האופטיקה במאה ה-20, שהולכת ומשתכללת עם השנים, היא עדשות המולטיפוקל (בעברית: עדשות רב-מוקדיות). 

עדשות המולטיפוקל מכילים 12 מוקדים משתנים –  מראייה לרחוק בחלקה העליון של העדשה ועד קריאה- בתחתית העדשה.  משקפי המולטיפוקל ישמשו אתכם לכל טווחי הראייה (לא רק לקרוב ורחוק כמו בעדשות ה"ביפוקל" שקדמו לטכנולוגיית המולטיפוקל, אלא יהוו פתרון של "3 ב-1" עבורכם) וייתרו לכם (מלשון "מיותר") את הצורך בנשיאת כמה זוגות משקפיים – כל זוג למרחק שונה.

קחו בחשבון-

ככל שעדשות המולטיפוקל שתרכשו יהיו מתקדמות יותר, כך שטחי הראייה לכל המרחקים, יהיו גדולים יותר, טבעיים יותר וההסתגלות לשימוש בעדשות, תהיה קלה יותר עבורכם ועם פחות עיוותים תחוו בטווחי הביניים של המשקפיים (למשל קריאת מחוון השעונים בנהיגה באוטו).

אנו בליאור אופטיקה, עובדים עם מבחר יצרנים מובילים של עדשות מולטיפוקול ויודעים להתאים עבורכם את המוצר הטוב והכדאי ביותר עבורכם, כך שתוכלו להפטר מהתלות במספר משקפי ראייה, מבלי לשלם הון תועפות.

  • ראייה מטושטשת: אם הראייה שלך נראית מטושטשת, אפילו עם משקפיים, זה כנראה סימן לכך שהמרשם שלך כבר לא מדויק.
  • מאמץ בעיניים: אם אתה חווה מאמץ בעיניים או כאבי ראש לאחר זמן ממושך של קריאה או עבודה במחשב, זה עשוי להיות סימן לכך שהמרשם שלך אינו עונה על צרכי הראייה שלך.
  • פזילה: אם אתה מוצא את עצמך פוזל כדי לראות חפצים בבירור, זה עשוי להצביע על כך שהמרשם שלך כבר לא מיטבי.
  • קושי לראות בלילה: אם אתה מתקשה לראות בבירור בלילה או בתנאי תאורה חלשים, זה עשוי להצביע על כך שיש להתאים את המרשם שלך.
  • שינוי בגיל שלך (תהליכים טבעיים): ככל שאתה מתבגר, העיניים שלך משתנות וייתכן שיהיה צורך לעדכן את המרשם שלך כדי לשקף את השינויים הללו.

ישנם חומרים רבים ושונים שניתן להשתמש בהם לייצור מסגרות משקפיים, לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. חלק מהחומרים הפופולריים ביותר הם:

  • מתכת: מסגרות מתכת חזקות, עמידות ובעלות גמישות עיצובית. אלו הן גם מסגרות קלות יחסית. עם זאת, מסגרות מתכת עשויות להיות יקרות, וייתכן שהן לא נוחות עבור אנשים עם עור רגיש למתכת.
  • פלסטיק: מסגרות שנחשבות זולות יותר ממסגרות מתכת והן מגיעות במגוון רחב יותר של צבעים וסגנונות. אלו הן מסגרות קלות ונוחות להרכבה. עם זאת, מסגרות פלסטיק עשויות להיות פחות עמידות לאורך זמן כמו מסגרות מתכת.
  • עץ: מסגרות ייחודית ומסוגננות. הן גם קלות  ונוחות להרכבה. עם זאת, מסגרות אלו עשויות להיות יקרות יותר מחומרים אחרים.
  • טיטניום: מסגרות חזקות, קלות משקל והיפואלרגניות. הן גם עמידות בפני קורוזיה, מה שהופך אותן לבחירה טובה עבור אנשים המזיעים הרבה או שחיים במדינות חמות כמו ישראל. עם זאת, מסגרות טיטניום יכולות להיות יקרות.
  • נירוסטה: מסגרות נירוסטה הן חזקות, עמידות וקלות משקל. הן גם היפואלרגניות, מה שהופך אותן לבחירה טובה עבור אנשים עם עור רגיש. עם זאת, מסגרות נירוסטה יכולות להיות יקרות יותר מחומרים אחרים.

שתף את הפוסט

WhatsApp chat